07-12-2011

Vierrond en


Bomen met het Bos

Een diepgaand gesprek wordt ook wel "bomen " genoemd.
In de winter van 2009 is, door intensieve samenwerking met mijn boomvriend Berk 4 , de Drunense Duinen een gesprekspartner geworden.
Een gesprek heeft altijd twee richtingen, anders wordt het een monoloog. Dat geld ook voor " Bomen met het Bos ".

Aan de ene kant is het Bos de Wijze, die antwoord geeft op levensvragen, die  de oorzaak wijst waarom ik vast loopt op een bepaald thema.  
Anderzijds is door ingrijpen van mensen in de natuur, het natuurlijk evenwicht verstoord. Met de intentie van Liefde en volledig Zijn in mijn Hart, heb ik mogen leren hoe de natuur te helpen. Dit mag en wil ik graag delen en doorgeven.

Van Boom Berk 4 heb ik de taal van de natuur geleerd.
Dit is een heel levendige taal. Het bestaat uit een combinatie van beelden, gevoelens, soms een woord, kleur, gebaar of lied.
Zo wordt communicatie een ervaring, een beleving en een avontuur. 
Ik zou er een boek over kunnen schrijven.
Vandaar dat ik begonnen ben met een blog.

De intentie van deze blog is twee delig : Het delen van de ervaring en te inspireren.
Het lijkt misschien of ik een raar zintuig heb ontwikkeld. Maar ik ben ervan overtuigt dat iedereen het kan.

Ik denk ook dat het belangrijk is dat de mens meer verantwoording gaat nemen voor het onzichtbare gedeelte van de natuur in het algemeen en zijn eigen natuur in het bijzonder. Ik voel me geroepen hier aan bij te dragen.

Aan wie het wil horen vertel ik het verhaal. 
Wie wil ervaren, neem ik mee om te "bomen met het bos ".