24-03-2012

4 soorten bomen


Bomen met Bos 
is in 4 verschillende vormen van Bomen in te delen : 

Sinds 2016 bestaat mijn bedrijfje Vierrond niet meer. De informatie op deze blog vind ik nog steeds belangrijk om te delen. 
De Natuur wezens zoeken nog steeds contact met ons. Ik ben nog steeds bereid een ieder welke de wens heeft contact te maken met de Natuur wezens maar hier hulp bij nodig heeft te helpen. Misschien helpt het al deze blog te lezen. Neem anders contact met mij op dan prikken we een datum.


1 :   - Landschap shiatsu / landschap heling   

met een kleine groep gaan we het gebied in
met de vraag waar en wat we mogen doen.

Bij Landschap shiatsu ga ik ervan uit dat een landschap het fysieke lichaam vormt van Moeder Aarde.  Dit lichaam is vergelijkbaar met ons eigen lichaam.

Leylijnen en knooppunten zijn de hoofd meridianen. Het landschap heeft echter ook een veel fijner netwerk van energie banen en kent ook een soort chakra’s en bronpunten.
Het is op dit deze fijne energie banen dat ik de landschap shiatsu toepas.  
De Heling heeft niet altijd de vorm van lijnen lopen. Soms tref ik een punt waar een mandala  of bloem patroon ligt. Door deze vorm te lopen lijkt het meer op een dans.
Ook krijg ik af toe de vraag naar een kleur, een klank of een lied. 
meer informatie zie : landschap-shiatsu

meer info shiatsu  :
ik volgde de drie jarige beroepsopleiding TCM - Shiatsu Therapeut aan het O.O.G te Rotterdam en behaalde mijn diploma in 2001. Deze school bestaat niet meer. 
link naar een vergelijkbare opleiding : shiatsu-massage.nl 
link naar mijn visie op gezondheid :  gezondheid


2: 
- Kennismaken,  ont- moeten en ont- dekken.


In de praktijk bleek het niet voor iedereen eenvoudig aan te sluiten met landschap shiatsu. Ik kwam  daardoor op het idee om de fase ervoor te delen.
Om de onzichtbare kant van de natuur te kunnen waarnemen heb je echt geen zeer bijzonder zintuig nodig.  Ik ben ervan overtuigd dat iedereen dit kan.
Misschien niet direct.  Ik noem dit ook wel ons verborgen weten. Dit weten is niet verborgen in de vorm van verstopt, maar in de vorm van verdekt achter onze beperkende gedachten. Als je wilt kun je deze ont – dekken. 
  
 Met een kleine groep gaan we het gebied in.
Het enige wat je hoeft te doen is voor jezelf de mogelijkheid open te houden dat alles bezield is.

meer info zie : ont-moeten-en-ont-dekken.


3: 
 - Natuur klank - Hart zingen – Healing Voice

Tijdens het geven van Landsschap shiatsu wordt ik vaak gevraagd klank te maken, of een mantra te zingen.
Ik kwam op het idee om dit als apart element aan de Duinen te geven. Vooral de plek waar recentelijk gekapt is kan wel wat helende klanken gebruiken.
Deze middag bestaat uit verschillende onderdelen.  Met elkaar vinden we onze natuurlijke klank. Van daaruit gaan we het bos  toe zingen.
Op een plaats waar het heel “donker“  is zal dit lied veel lijken op een klaagzang. Op een andere plaats is een mantra welkom.  

vaak is dit de mantra  Radha soami deva devi  
Deze bezingt de Natuur spirits. 

deze mantra beluisteren : www.youtube. 

Deze activiteit verbind ik graag met het project healing voices :

Het project 'Healing Voices'
Samen zingen
Healing Voices is een project dat mensen wil samenbrengen en verenigen om overal (in steden, op pleinen, in kerken en tempels, op krachtplaatsen in de natuur of in de intieme huiskamer) over grenzen heen samen klanken te maken en te zingen vanuit het éne Hart.

zie ook bericht : natuur-klank-hart-zingen-



4: -  inzicht wandeling - zelf heling. 


Hierbij ga je alleen met mij op stap door het gebied bij de steeg erf . Je hebt een vraag, een vaag iets of een probleem waar je maar steeds op vast loopt. Je bent bereid dit te delen met de bomen en stelt je open voor hun antwoord.
Een vriendin die mee ging bomen 
verwoorde het zo :

 Ik ontdekte vandaag dat ik wijsheid in me heb
Dat ik al veel weet, maar dit nog niet werkelijk durf te voelen.
Dat een steen behulpzaam kan zijn bij het maken van een keuze.
Dat grenzen stellen en liefde durven voelen mijn hoofdthema`s zijn.
Dat mijn lichaam vaak beter weet wat ik voel dan mijn hoofd
Dat kracht in zachtheid hetgeen is waar ik naar streef

Else had een goede vraagstelling vond ik. Een juist evenwicht tussen aanmoedigen en terugtrekken. Uiteindelijk ontdekte (voelde) ik het allemaal zelf.
 voor het hele verslag zie  :   zelf-heling

Deze manier van Bomen kan therapeutisch worden. Je gaat zo diep als je zelf wil, kan en goed voor jouw voelt. Mijn vaardigheden als energetisch therapeut (opleiding Mirre Valthe ) kan ik hierbij inzetten.
Wil je meer info betreffende deze opleiding zie :   opleidingscentrum-mirre.nl    (dipl 2007)



Dus : 

We gaan het gebied in met een vraag of een intentie. De aandacht liefdevol gefocust in het Hart. Ik weet dus nooit van te voren of, hoe en wat er gaat gebeuren. Afstemming en overgave de rest gaat van zelf.  De 4 soorten zijn dus een vrije indicatie om de intentie duidelijk te zetten. Daarna laat ik het los, het kan altijd anders worden !          Ik ervaar het werken met lanschap heling  als een zeer gevarieerde bezigheid waar ik heel blij, vrolijk en gelukkig van wordt.  Dankbaarheid in Overvloed .
NAMASTE 

Ga je mee, Bomen met Bos ????

kijk in de agenda voor wanneer en wat vierrond.agenda




En : 
Bomen met het Bos is ook toe te passen in een tuin.Een vriendin nodigde me uit naar haar toe te komen.
Ik vond het heel spannend want de Bomen in de Duinen die ken ik, en zij kennen mij, communicatie ontstaat doorgaans vrij snel en helder. Maar deze bomen zijn onbekend ! 
Aan het einde van de middag keek ik tevreden terug. ik vond dat het verrassend goed was gegaan, de plek gaf duidelijk aan waar energie blokkeerde, welke struik belangrijk is voor het geheel en graag wat meer ruimte kreeg. Ik vond het heerlijk was om zo samen door haar bos te struinen !

het hele verhaal lezen ? 
zie : tuin-in-zeeland